Schoonheid in beweging
L’Oréal Paris is opgericht door de onderzoeker Eugène Schueller. Zijn uitzonderlijke aandacht voor wetenschappelijke vooruitgang was, en is nog steeds, toonaangevend voor de beauty industrie.
Nu, 110 jaar aan wetenschappelijk onderzoek later, biedt L’Oréal Paris een reeks geavanceerde en veilige schoonheidsproducten, die ook bewezen effectief zijn.
Jarenlang is er gewerkt aan de ontwikkeling, formulering en optimalisatie van onze collectie ingrediënten, waaronder: herstellende Ceramide R voor Elvive Total Repair haarverzorging, Mexoryl SX, ons eigen, stabiele en milieuvriendelijke uv-filtratiesysteem en Pro-Xylane, een duurzame en innovatieve anti-aging suiker op basis van groene chemie, verwerkt in onze Revitalift Laser huidverzorging.
Zoeken naar verantwoorde innovatie zit in onze genen en L’Oréal Paris gaat nog verder met haar beleid voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. We stopten in 1989 al, 14 jaar voordat dit wettelijk verplicht werd in de beauty-industrie, met het testen op dieren. Sindsdien gebruiken we het innovatieve Episkin om de veiligheid van onze producten te garanderen. Episkin is een soort imitatiehuid waarvoor L’Oréal Paris meer dan 30 jaar wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan. Het is een waardevol instrument om de biologische werking van de huid te begrijpen zonder dierenleed.
Wat gaat de toekomst brengen? We blijven verantwoord innoveren. We willen bijvoorbeeld tegen het eind van het jaar al onze shampooflessen volledig van gerecycled en recyclebaar plastic maken.
Inspirerende schoonheid
Als wereldwijd icoon van Franse schoonheid staat L’Oréal Paris voor schoonheid in al haar vormen. Volgens ons is schoonheid universeel uniek; we geloven niet dat er één soort schoonheid is die bij iedereen past. Het beroemde ‘dreamteam’ van L’Oréal Paris bestaat uit ambassadeurs van alle origines en achtergronden, waaronder bekendheden uit de film-, mode- en muziekwereld. Deze uitzonderlijke vrouwen zijn de internationale vertegenwoordigers van het merk en weerspiegelen de diversiteit van onze klanten. In een cultuur waarin jeugdigheid geïdealiseerd wordt, voelen oudere vrouwen zich vaak onzichtbaar en overbodig. Daarom heeft L’Oréal Paris in samenwerking met Vogue in 2019 een ‘The Non-Issue’-editie van het Britse tijdschrift uitgebracht en in dit nummer werd benadrukt waarom leeftijd niet iets zou moeten zijn om zorgen over te maken.
De Franse cultuur is een drijfveer voor het bestaan van de producten van L’Oréal Paris, maar dat is niet het enige. Naast cosmetica staat het merk voor de vrijzinnige en ambitieuze houding van de Parijzenaren. Bovendien groeide het merk uit tot een trouwe schoonheidspartner van verschillende grote evenementen. Sinds 1997 is L’Oréal Paris de officiële make-uppartner van het prestigieuze filmfestival van Cannes, waar het zijn expertise inzet ten dienste van de filmwereld. Bovendien laten we elk jaar onze ervaring met schoonheid zien tijdens de Fashion Week in Parijs. Als consumentgericht merk transformeren we deze drukbezochte Franse evenementen tot mogelijkheden om onze expertise op gebied van beauty te delen met het publiek. Zo maken we de beauty van de Parijse Fashion Week één keer per jaar voor iedereen toegankelijk met ‘Le Défilé L’Oréal Paris’, de eerste catwalk die voor iedereen open is.
Schoonheid en kracht
"Omdat ik het waard ben."
Deze vijf eenvoudige woorden zijn een ode aan schoonheid en kracht. Ze maken luxe toegankelijk voor iedereen. Door deze slogan kwam L’Oréal Paris als eerste met een reclame waarin zelfvertrouwen voorop stond. Sinds de eerste publicatie in 1971 heeft de slogan van L’Oréal Paris vele klanten met het merk en hun eigenwaarde verenigd. Maar het is niet het enige symbool van persoonlijke kracht dat het bedrijf ondersteunt.
Onze vertegenwoordigers zijn allemaal rolmodellen, die vrouwelijke kracht uitstralen en anderen inspireren om elke dag hun talenten ten volste te benutten. Eva Longoria is een feministisch leider uit de entertainmentindustrie, Jane Fonda is een iconische feminist die strijdt voor vrouwenrechten en ecologie en Liya Kebede helpt samen met de Lemlem Foundation vrouwelijke kunstenaars in Afrika, door ze in contact te brengen met gezondheidszorg, onderwijs en banen. Doutzen Kroes werkt samen met de vereniging “Elephant Crisis Fund” om dierenmishandeling in de branche te bestrijden.
In alles wat L’Oréal Paris doet, wordt er geprobeerd aandacht te richten op onze feministische waarden, bijvoorbeeld door middel van evenementen zoals Women of Worth. Jarenlang heeft het bedrijf uitzonderlijke vrouwen in de schijnwerpers gezet, die zich vrijwillig voor hun gemeenschap hebben ingezet. Het evenement is voor deze vrouwen een belangrijk platform en biedt hen essentiële financiering voor hun ondernemingen.
STAND UP!
“L’Oréal Paris staat voor persoonlijke kracht in het hele leven van alle vrouwen. Intimidatie op straat gaat direct in tegen onze belofte om elke vrouw te ondersteunen bij het vinden van meer eigenwaarde. Samen met Hollaback! en andere plaatselijke NGO-partners vragen we mannen en vrouwen om op te staan en veilig te reageren wanneer zij getuige of slachtoffer zijn van intimidatie. Samen kunnen we een wereld scheppen die vrij is van dit soort gedrag, waarin meisjes en vrouwen zelfverzekerd kunnen zijn. “Dit goede doel is het waard.” - Delphine Viguier-Hovasse, internationaal merkdirecteur bij L’Oréal Paris.
In samenwerking met de gespecialiseerde NGO Hollaback! hebben we het internationale programma Stand Up opgezet. Samen willen we 1 miljoen vrouwen en mannen leren hoe ze kunnen ingrijpen wanneer ze getuige of slachtoffer zijn van straatintimidatie. Op deze manier dragen we bij aan het creëren van een meer gelijkwaardige cultuur van respect en waardigheid. Omdat we het allemaal waard zijn.
*Ipsos – Internationale enquête naar seksuele intimidatie in openbare ruimtes – L’Oréal Paris – april 2019.